Ännu en resention av Eclipe Denna gång av mytwilight.bloggagratis.se

Orginaltitel: The Twilight Saga: Eclipse

Regissör: David Slade

Utgivningsår: 2010

Genre: Fantasy/Thriller/Romantik

Längd: 2timmar 5min

Skådespelare: Kristen Stewart (Bella), Robert Pattinson (Edward), Taylor Lautner (Jacob) M.fl.

 

Hanlding:

Detta är fortsättningen på Twilight sagan och den tredje filmen. Seattle härjas av mystiska mord och mitt i detta befinner sig Bella. Återigen i fara och hon tvingas göra ett val mellan sin kärlek för Edward och sin vänskap med Jacob. Victoria vill ha hämnd för sin förlorade James och detta leder till en kamp mellan nyfödda vampyrer, Cullens och varulvarna. Som Carlisle sa " It's going to be a ugly fight, with lives lost..."

 

Vad tyckte jag?

Jag är verkligen så glad över resultatet av filmen och måste säga att det är en av de bästa filmerna i serien, har fortfarande lite svårt att välja vilken som är bäst för alla har sin charm. Men det står mellan Twilight och Eclipse måste jag säga ^^

David Slade gjorde ett fantastisk bra jobb och fight scenerna var riktigt coolt gjorda, känslan i scenerna och att klaffade mycket bra ihop. Det finns alltid saker man skulle vilja se mer av tex. Rosalies mänskliga liv och Jaspers, vänskapen mellan Seth och Edward. Men som sagt det är en film och man kan omöjligt få med allt som är i boken. Tycker ändå att det var mycket kul att få se lite av Rosalies historia och jag tror många förstår hennes karaktär bättre nu, det gjorde i alla fall jag efter att ha läst boken :)

Det var så många bra scener att jag inte skulle kunna hinna ta upp alla för det skulle väll bli en egen liten novell av det men jag tycker det var härligt att man fick se mer kärlek mellan Edward och Bella i denna filmen. De höll inte tillbaka lika mycket som i de andra filmerna. Som sagt det var nog inget jag blev besviken över, iaf inte som jag kommer på nu ^^ Alla karaktärerna såg riktigt bra ut och filmen innehöll lite av varje, action, romantik, drama och en hel del komiska inslag. Hehe ja det blev långt och jag hoppas ni orkar läsa detta :p

 

Av mig får Eclipse 9,5  tror inte den hade kunnat göras mcket bättre! Se den om du inte har gjort det ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0