Lite info om Nikki Som jag hittade på Wikipedia :D

Nicole Houston "Nikki" Reed, född 17 maj 1988West Los AngelesKalifornienUSA, är en amerikansk skådespelerska som bland annat har medverkat i filmerna TrettonLords of DogtownTwilight och i TV-serien OC.

Nikki skrev manuset till filmen Tretton på sex dagar när hon var på skidsemester, tillsammans med regissören Catherine Hardwicke. Manuset är en självbiografi och handlar om Nikkis rebelliska liv som trettonåring.

Hon spelar vampyren Rosalie Hale i filmen Twilight, också den regisserad av Catherine Hardwicke, baserad på Stephenie Meyers bästsäljande roman.

 

 

Privat

Nikki har varit nära vän med Jackson Rathbone sedan långt innan de filmade Twilight. Bästa kompis är Kristen Stewart som spelar Bella SwanTwilight.

Filmografi [redigera]

ÅrTitelRoll
2003 Thirteen Evie Zamora
2005 Man of God Zane Berg
Lords of Dogtown Kathy Alva
American Gun Tally
2006 OC Sadie Campbell
Mini's First Time Mini
Justice Molly Larusa
2007 Cherry Crush Shay Bettencourt
Reaper Andi
2008 Twilight Rosalie Hale
Familiar Strangers Allison
2009 Chain Letter Jessie
Privileged Lauren Carrington
New moon Rosalie Hale
Last Day of Summer Stefanie
2010 Eclipse Rosalie Hale

Källa:www.Wikipedia.org

Kommentarer
Postat av: Susse

Åh, jag tycker att Nikki Reed är den sötaste tjejen i hela Twilight-serien!!

2010-07-26 @ 10:40:00
Postat av: Sanni

Heej heej jätte fin blogg ;) Kolla in min blogg ddär jag skriver om mitt liv som dansare :D

2010-07-26 @ 11:17:12
URL: http://saniistheshit.blogg.se/
Postat av: Rabab

Kika gärna in på min blogg där jag skriver om allt och ingenting. Shopping, skola, vänner, vardag men även om lite mer seriösa frågor såsom ungdomar, framtiden, politik, tankar och åsikter.

I min blogg kan du läsa om det som faller dig i smaken utan att tröttna.

Försöker även lägga ut många bilder och du har din fulla rätt till att ställa mig frågor om allt du undrar över; religion, studier, kompisar eller annat du vill få svar på.

Kommentera gärna!

Är du inte intresserad så förlåt om jag störde<3

2010-07-26 @ 11:41:02
URL: http://verbavolantscriptamanent.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0