Robert Pattinson om ’Eclipse’ och varför frieri är ett bra raggningsknep


HOLLYWOOD. Triangel­dramat i nya ”Twilight”­filmen, ”Eclipse”, spred sig utanför filmduken.

När Kristen Stewarts heta scener med Taylor Lautner skulle spelas in stängdes Robert Pattinson ute.

 

Autografjägarna balanserar på gränsen till Four Seasons infart i Beverly Hills. I skuggan längs murarna smyger paparazzi och utanför den ljusa svit där Nöjesbladet träffar Robert för en Sverigeexklusiv intervju vaktas dörren av två biffiga dörrvakter.

Det är med andra ord en helt vanlig dag i den 24-årige stjärnans liv.

Han har haft det såhär sedan han i första ”Twilight”-filmen satte alla tonårstjejers hjärtan i brand med sitt rollporträtt av den vidunderligt romantiske vampyren Edward.

– När jag gjorde ”Twilight” hade jag ingen aning om att det skulle bli så stort. Jag trodde att det skulle bli en mycket mörk, kultig variant av en vampyrs kärlekshistoria.

– I stället blev det den här jättegrejen.

Han skakar på huvudet och kör handen genom håret.

– Men man får surfa på de vågor som kommer. Jag kan inte påstå att jag haft något emot att medverka i en sån succé. Det är underbart.

Utmanas av rivalen

I del tre utmanas Edward om kärleken till Bella av vargen Jacob (Taylor Lautner).

Men när Bella hotas till livet av en grupp vampyrer tvingas de båda hunkarna till gemensam sak för att rädda henne.

För de tre huvudrollsinnehavarna bjöd den ändrade dynamiken inte enbart till förändringar på vita duken.

– Det är konstigt, säger Robert.

– Deras kysscener filmades alltid när jag inte jobbade. Det kändes verkligen som att de bedrog mig.

Han skrattar.

– Varje gång jag var ledig misstänkte jag att de gjorde något. När jag kom till jobbet nästa dag sa jag, ”Nå – hur var det?”

Han blir allvarligare när verklig otrohet från det motsatta könet kommer på tal.

– Jag har aldrig träffat någon kille som accep­terar det med styrka och värdighet.

Vill ha en rolig tjej

Och han är inne på samma spår när han resonerar om vad som dödar romantik.

– Oärlighet, säger han efter lite betänketid.

– Oärlighet och lögner.

På frågan vad han söker i en tjej skiner han upp.

– Hon måste vara rolig. Det är det viktigaste. Och så får hon inte skrika mycket. Det är otroligt avtändande och kan driva mig till vansinne.

Ett bärande tema i ”Eclipse” är äktenskap. Robert tycker att ”Twilight”-filmerna förändrat hans syn på det.

– Jag har blivit gammalmodig. Det känns nästan som om jag är medelålders nu.

– För övrigt tycker jag att ”Vill du gifta dig med mig?” är en oerhört bra raggningsreplik. Det ligger en våldsam kraft i det.

”Vill du gifta dig med mig?” är en grym raggningsreplik enl
  ”Vill du gifta dig med mig?” är en grym raggningsreplik enligt Pattinson. ”Det ligger en enorm kraft i det”, säger ”Eclipse”-stjärnan.
Foto: magnus sundholm
Lautner och Stewart på ett pr-event i Stockholm.
  Lautner och Stewart på ett pr-event i Stockholm.
Foto: björn lindahl
Lautner, Stewart och Pattinson hamnar i ett triangeldrama i
  Lautner, Stewart och Pattinson hamnar i ett triangeldrama i ”Eclipse”.
Foto: KIMBERLEY FRENCH


http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article7395031.ab

Finns det någon som skulle vilja gifta sig med Robert Pattinson där ute?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0