Taylor Lautner: "Svårt att behålla musklerna"

Vi har träffat den bioaktuella Twilight-hunken Taylor Lautner inför dagens premiär av "Eclipse".

Filmen "Twilight" fick hela världens tjejer att sukta efter vampyr-Edward. Men när uppföljaren "New Moon" kom fanns plötsligt ännu en eftertraktad flickfavorit i filmserien.Varulven Jacob, spelad av Taylor Lautner, hade sedan förra filmen vuxit till sig, tränat upp sig och klippt av sig håret. 

För Taylor Lautner innebar detta att han fick starta ett tufft träningsprogram och kostschema. Han kämpade för att inte förlora rollen som Jacob – och lyckades gå upp de 15 kilo muskler filmen krävde. 

Lagom till premiären av den tredje filmen – "Eclipse" – träffar improveme.se Taylor Lautner i Stockholm. Han berättar för oss att det fortfarande är långa timmar på gymmet som gäller.
– Den största överraskningen för mig den här gången var att det var precis lika svårt att behålla musklerna som det var att lägga på sig dem. Det innebar mycketarbete att bygga upp dem ursprungligen och av någon anledning trodde jag att när man väl skaffat muskler så stannar de där. Det stämde definitivt inte, säger han.

Han måste fortfarande träna lika hårt, annars försvinner den biffiga överkroppen igen, konstaterar Taylor.
– Jag försöker gå till gymmet fem gånger i veckan. Det är tufft, särskilt när vi reser, promotar filmen eller spelar in. Och det är ungefär det våra liv går ut på just nu, säger han.

Inte för att Taylor
klagar – "Det är toppen att vara i Sverige", säger han – men hans fullproppade schema gör att det är svårt att hitta tid till träning och regelbundna måltider.
– Att äta är det viktigaste för mig. Jag äter konstant, varannan timme. Mycket protein, mycket kolhydrater och så försöker jag hålla mig ifrån socker. Det är tufft, men jag gör det för rollen, så det är helt okej, berättar han.

"Eclipse", som har
världspremiär idag, kommer inte att göra någon besviken, menar Taylor. Det finns massor av action för killarna och tjejerna kommer att uppskatta att det är den mest romantiska filmen hittills.
– "Eclipse" tar allt man sett i filmserien hittills, men höjer det till en helt ny nivå. Actionscenerna är makalösa, säger han. 

Så hur hittar
Taylor sitt inre rovdjur för att porträttera en varulv i filmerna?
– Jag är en väldigt mörk person. Jag har definitivt en varg inom mig, skämtar han.

Hans motspelerska Kristen Stewart avbryter:
– Jag tycker personligen att han är mer lik en hund.

Kommentarer
Postat av: amanda :)

hej, hörde dig på radion!

duktig du var :)

puss&kram /amanda

2010-07-01 @ 12:30:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0