Böckernas betydelse

Jag har hittat vad alla böckerna betyder...
Del 1. Om jag kunde drömma:
På framsidan av boken är det två bleka händer som håller i ett rött äpple. Äpplet ska representera Edward Cullen, som framställs som den förbjudna frukten.

Del 2. När jag hör din röst:
På bokens omslag är det en blomma som tappar ett blad. Blomman ska representera Bella och bladet ska antagligen representera Edward, inte allt för långt bort, men utom räckhåll.
Jag har även hört att bokens bild visar Bellas kärlek till Edward, när han försvinner när Bellas hopp liksom lossnar.

Del 3. Ljudet av ditt hjärta:
På omslaget är ett nästan avslitet rött band. Bandet står för valet som Bella måste göra. Hon måste välja mellan sin kärlek till vampyren Edward Cullen eller sin vänskap med varulven Jacob Black. Stephenie Meyer har även sagt att bandet står för att Bella inte helt och hållet kan slita sig loss från sitt mänskliga liv.

Del 4. Så länge vi båda andas:
Omslaget består av två chackpjäser: en röd bonde i bakgrunden, och en vit dam längst fram. Det symboliserar vad Bella från början var - en svag bonde - till det hon nu växt till - en stark dam.



Tada! :)
Hoppas ni har nytta av detta :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0