Mitt liv som vampyr del 2

Hej! Som ni kanske kommer i håg så har jag börjat skrivaa hen historia på bloggen, och den ska innehålla delar från Twilight! Varge gång jag skriver en till del av boken kommer de tidigare delarna vara med så till slut kommer hela boken vara i ett innlägg. Maila [email protected] om du inte förstår ;)
Förord
Jag låg där i min säng en vanlig kväll i tron att detta skulle bli precis som det var varje kväll när jag skulle sova. Då hörde jag det. Ljudet som fick mig att rysa. Bom och sen något som raspade på mitt fönster. Sen blev det svart och allt jag kände var smärta smärta och smärta.



Kap 1
Då min syn på livet förändrades


När jag vaknade låg jag i ett smutsigt gatuhörn. Det brände och sved i hela kroppen. Det kändes som om jag brann, men jag skrek inte, nej jag grät inte ens. Jag var helt utmattad, så slut att jag nästan kunde ignorera smärtan. Jag låg där helt ensam hela natten till soluppgången innan någon kom. Det var en ung man som sa att han hette Nathal.
"Allt kommer att bli bra" sa han med lungn och behärskad röst. "Jag vet hur det känns. Jag har själv gått igenom samma sak..."
"Men vad händer med mig?" sa jag och när jag sa det kunde jag inte hålla tillbaka det mer. Jag skrek både ursinnigt och förfärat. Efter ett tag började jag undra varför jag inte tappade rösten. Jag kunde inte förstå det! När smärtan började avta, kom Nathal tillbaka och berättade vad jag hade blivit.
"Jane, välkommen till vampyrernas värld" Sa han.
Kommentera och svara på om du vill höra hur Jane reagerar och hur hon klarar sig i vampyrernas sälskap (ops!!! där avslöjade jag visst lite) och vad ska hon säga till sina föräldrar? Kommer hon få se dom igen?


Läs fortsättningen! Kolla på bloggen varje dag för att se om nästa del har kommit än...


p.s Jag kommer resa bort under några dagar så jag kommer skriva när jag kommer hem :P När jag (Felicia) skriver Hemma i minichatten så kan fortsättningen komma när som hälst så komma efter ett "Hemma" i minichatten :D
Nedanför är en bild på flickan som spelar Bree tanner i Eclipse om ni undrar...




Kommentarer
Postat av: klara

Varför!!!!!!! Varför!! Varför!!!!!!!!!!!!! Varför bärettade du inte för mej att du skulle iväg!!!!! Jag har inte haft kontack med dej vist men du kunde mejla mej på s.s men VARFÖR! gjorde du inte det?



Bra bok eller vad man ska kalla det

2010-07-15 @ 21:40:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0