Ett gott skratt förlänger livet! Skratta på!

Edward's Best Lines from Twilight

Edward Cullen has all the best lines!

(Edwards bästa citat från Twilight, översättning finns längt ner! Andvände google översätt så skyll inte på mig med alla felstavningar :P)
You've got a bit of a temper, don't you?

Kryptonite doesn't bother me, either.

What if I'm not a superhero? What if I'm the bad guy?

Bella: You were right.
Edward: I usually am, but about what in particular this time?

I'll just drag you back.

Try not to fall in the ocean or get run over or anything, all right?

Perhaps something more private?

Do I dazzle you?
Bella: We were speaking of a hypothetical case.
Edward: Yes, we were. Shall we call you 'Jane'?

Your number was up the first time I met you.

I hear voices in my mind and you're worried that you're the freak.

I don't want to hear that you feel that way. It's wrong. It's not safe. I'm dangerous, Bella - please, grasp that.

You were right - I'm definitely fighting fate trying to keep you alive.

Do you really believe that you care more for me than I do for you?

Of all the things about me that could frighten you, you worry about my driving.

Edward: You should tell Charlie, though.
Bella: Why in the world would I do that?
Edward: To give me some small incentive to bring you back.

Well that was interesting.

Newton's getting on my nerves.

Darkness is so predictable, don't you think?

Be safe.

Put your seatbelt on - I'm nervous already.

Were you planning to make it out of Forks before nightfall?

So you're worried about the trouble it might cause me - if you don't come home?

I can be patient - if I make a great effort.

I'm the world's best predator, aren't I? Everything about me invites you in - my voice, my face, even my smell. As if I need any of that! As if you could outrun me. As if you could fight me off.

Don't be afraid. I promise ... I swear not to hurt you.

Would you understand what I meant if I said I was only human?

So where were we, before I behaved so rudely?

You are exactly my brand of heroin.

At the time, all I could think was, 'Not her'.

As if I needed another motive to kill you.

You are the most important thing to me now. The most important thing to me ever.

Edward: And so the lion fell in love with the lamb ...
Bella: Stupid lamb.
Edward: Sick, masochistic lion.


As you are not addicted to any illegal substances, you probably can't empathize completely.

Are you still faint from the run? Or was it my kissing expertise?

Edward: Bella, I've already expended a great deal of personal effort at this point to keep you alive. I'm not about to let you behind the wheel of a vehicle when you can't even walk straight. Besides, friends don't let friends drive drunk.
Bella: Drunk?
Edward: You're intoxicated by my very presence.

If I could dream at all, it would be about you.

I should make this harder for you, definitely. You only have to risk your life every second you spend with me, that's surely not much. You only have to turn your back on nature, on humanity ... what's that worth?

Just because I'm resisting the wine doesn't mean I can't appreciate the bouquet.

I may not be a human, but I am a man.

Your hair looks like a haystack ... but I like it.

I could hardly leave in the clothes I came in - what would the neighbors think?

Bella: I love you.
Edward: You are my life now.

What am I going to do with you? Yesterday I kiss you, and you attack me! Today you pass out on me!

You're worried, not because you're headed to meet a houseful of vampires, but because you think those vampires won't approve of you, correct?

Bella: Emmett?
Edward: Well, he thinks I'm a lunatic, it's true, but he doesn't have a problem with you.

Actually, Esme wouldn't care if you had a third eye and webbed feet.

I could walk home faster than this truck moves.

You smell so good in the rain.

It seems I'm going to have to tamper with your memory.

If you let anything happen to yourself - anything at all - I'm holding you personally responsible.

You fell down two flights of stairs and through a window.... You have to admit, it could happen.

They gave you a few transfusions. I didn't like it - it made you smell all wrong for a while.

A sadistic vampire, intent on torturing her to death, sure, no problem, she runs off to meet him. An IV, on the other hand ...

Bella: You stole a car?
Edward: It was a good car, very fast.

I don't seem to be strong enough to stay away from you, so I suppose that you'll get your way ... whether it kills you or not.

I'm sorry if there has been some kind of miscommunication, but Bella is unavailable tonight. To be perfectly honest, she'll be unavailable every night, as far as anyone besides myself is concerned. No offense.

Bella: Look at this shoe! It's a death trap!
Edward: Hmmm. Remind me to thank Alice for that tonight.

Bella: Edward I honestly can't dance!
Edward: Don't worry silly. I can.

Twilight, again. Another ending. No matter how perfect the day is, it always has to end.
ÖVERSÄTTNING!
Edward Cullen har alla de bästa rader! 
Du har lite av en humör, inte sant? 

Kryptonite inte bry mig heller. 

Vad händer om jag inte är en superhjälte? Vad händer om jag den onde? 

Bella: Du hade rätt. 
Edward: jag brukar vara, utan om vad som i synnerhet den här gången? 

Jag ska bara dra dig tillbaka. 

Försök att inte falla i havet eller bli överkörd eller något, okej? 

Kanske något mer privat? 

Har jag blända er? 
Vem är det? 
Bella: Vi talade om ett hypotetiskt fall. 
Edward: Ja, vi var. Ska vi kalla dig "Jane"? 

Ditt nummer var upp första gången jag träffade dig. 

Jag hör röster i mitt sinne och du är orolig att du är missfoster. 

Jag vill inte höra att du känner så. Det är fel. Det är inte säkert. Jag är farlig, Bella - Snälla, förstå det. 

Du hade rätt - jag definitivt är kampen mot ödet försöker hålla dig vid liv. 

Tror du verkligen att du bryr dig mer för mig än vad jag gör för dig? 

Av alla saker om mig som kunde skrämma dig, oroa dig om min körning. 

Edward: Tala om Charlie, dock. 
Bella: Varför i hela världen skulle jag göra det? 
Edward: Att ge mig några små incitament att ta dig tillbaka. 

Tja, det var intressant. 

Newtons går mig på nerverna. 

Mörkret är så förutsägbart, tycker du inte? 

Vara säkra. 

Sätt ditt säkerhetsbälte på - jag är nervös redan. 

Var du planerar att göra det ur Forks innan kvällen? 

Så du är orolig för problem det kan vålla mig - om du inte kommer hem? 

Jag kan ha tålamod - om jag gör en stor ansträngning. 

Jag är världens bästa rovdjur, är inte jag? Allt om mig inbjuder dig i - min röst, mitt ansikte, till och med min lukt. Som om jag behöver något av det! Som om du kunde springa ifrån mig. Som om du kunde slåss mig. 

Var inte rädd. Jag lovar ... Jag svär att inte skada dig. 

Skulle du förstår vad jag menade om jag sa att jag bara var människa? 

Så var var vi, innan jag skötte sig så plumpt? 

Du är precis mitt varumärke av heroin. 

På den tiden, allt jag kunde tänka var: "Inte henne". 

Som om jag behövde ett annat motiv att döda dig. 

Du är den viktigaste för mig nu. Det viktigaste för mig någonsin. 

Edward: Och så lejonet förälskade sig i lammet ... 
Bella: Dumma lammkött. 
Edward: Sick, masochistiska lejon. 

Eftersom du inte är beroende av alla olagliga substanser, du antagligen inte kan förstå helt. 

Är du fortfarande svagt från loppet? Eller var det min kyssar expertis? 

Edward: Bella, jag har förbrukat redan en hel del personliga ansträngningar på denna punkt för att hålla dig vid liv. Jag är inte på väg att låta dig bakom ratten i en bil när du inte ens kan gå rakt. Dessutom, låt vänner inte vänner köra berusade. 
Bella: Drunk? 
Edward: Du är berusad av min blotta närvaro. 

Om jag kunde drömma alls, skulle det vara om dig. 

Jag borde göra det svårare för dig, absolut. Du har bara att riskera ditt liv varje sekund du spenderar med mig, det är säkert inte mycket. Du behöver bara vända ryggen på naturen, på mänskligheten ... vad är det värt? 

Bara för att jag är emot det vin betyder inte att jag inte kan uppskatta buketten. 

Jag får inte en människa, men jag är en man. 

Ditt hår ser ut som en höstack ... men jag gillar det. 

Jag kunde knappt lämna i kläderna jag kom in - vad skulle grannarna tänka? 

Bella: Jag älskar dig. 
Edward: Du är mitt liv nu. 

Vad ska jag göra med dig? Igår var jag kyssa dig, och du attackerar mig! Idag kan du gå ut på mig! 

Du är orolig, inte för att du är på väg att träffa en hus fullt av vampyrer, men eftersom du tror de vampyrer inte kommer att godkänna dig, eller hur? 

Bella: Emmett? 
Edward: Ja, tror han jag är en galning, det är sant, men att han inte har problem med dig. 

Egentligen skulle Esme vård inte om du hade en tredje ögat och simfötter. 

Jag kunde gå hem snabbare än den här lastbilen flyttar. 

Du doftar så gott i regnet. 

Det verkar som jag är kommer att behöva mixtra med ditt minne. 

Om du låta något hända dig själv - något alls - Jag håller er personligen ansvarig. 

Du föll ner två trappor och genom ett fönster .... Du måste erkänna, kunde det hända. 

De gav dig några transfusioner. Jag gillade det inte - det gjorde du luktar helt fel för en stund. 

En sadistisk vampyr, inställda på att tortera henne till döds, visst, inga problem, springer hon iväg för att träffa honom. En IV, å andra sidan ... 

Bella: Du stal en bil? 
Edward: Det var en bra bil, mycket snabb. 

Jag verkar inte vara starka nog att hålla sig borta från dig, så jag antar att du får din väg ... om det dödar dig eller inte. 

Jag är ledsen om det har skett något slags missförstånd, men Bella är inte tillgänglig ikväll. För att vara helt ärlig, kommer hon vara otillgänglig varje natt, så långt som någon annan än mig själv berörs. Inget illa menat. 

Bella: Titta på den här skon! Det är en dödsfälla! 
Edward: Hmmm. Påminn mig om att tacka Alice för det ikväll. 

Bella: Edward jag ärligt talat inte kan dansa! 
Edward: Oroa dig inte dum. Jag kan. 

Twilight, igen. Ett annat slut. Oavsett hur perfekt dagen är, har det alltid till slut.

Nu kommer det ett till fast med Bellas bästa citat :)

Do you have a multiple personality disorder?

Stupid, shiny Volvo owner.

I thought you were supposed to be pretending I don't exist, not irritating me to death.

Ditching is healthy.

If you ever repeat what I'm saying right now I will cheerfully beat you to death.

Um, I'm going to run over Tyler Crowley tomorrow before school?

You really shouldn't do that to people ... dazzle them like that - she's probably hyperventilating in the kitchen right now.

You're always crabbier when your eyes are black.

And how long have you been seventeen?

I fall down a lot when I run.

I do have some trouble with incoherency when I'm around him.

Sometimes it seems like you're trying to say goodbye when you're saying something else.

I'm absolutely ordinary - well, except for bad things like near-death experiences and being so clumsy that I'm almost disabled.

No one has tried to do away with me today.

His eyes did that unfair smoldering thing again.

Nothing more fun than an irritated grizzly bear.

Did they know that I knew? Was I supposed to know that they knew that I knew, or not?

I'll do the laundry tonight - that ought to be fraught with peril.

My decision was made, made before I'd ever consciously chosen, and I was committed to seeing it through. Because there was nothing more terrifying to me, more excruciating, than the thought of turning away from him.

The freezer is getting dangerously low on fish - we're down to a two, maybe three years' supply.

I'm here ... which, roughly translated, means I would rather die than stay away from you.

Will you turn into a bat?

Edward: I was thinking, while I was running ...
Bella: About not hitting trees, I hope.

It's an off day when I don't get somebody telling me how edible I smell.

Let me get this straight - I'm the baby seal, right?

It was very funny, and you know it.

I need another human minute.

Edward: Is that any good? Honestly, it doesn't look very appetizing.
Bella: Well, it's no irritable grizzly ...

I suppressed my internal cringing at the thought of Edward and Charlie and the wordboyfriend all in the same room at the same time.

I think I forgot to breathe.

You're still waiting for the running and the screaming, aren't you?

Edward: You were saying?
Bella: That you are a very, very terrifying monster.
Edward: Much better.


Vampires like baseball?

It appeared that Charlie was having an aneurysm.

Edward: Now, what exactly are you worrying about?
Bella: Well, um, hitting a tree - and dying. And then getting sick.

It would be nice if I could find just one thing you didn't do better than everyone else on the planet.

Don't I taste as good as I smell?

I was not finished kissing you. Don't make me come over there.

Don't worry about it. It's just a crush.

Are you tired of having to save me all the time?

A man and woman have to be somewhat equal ... as in, one of them can't always be swooping in and saving the other one. They have to save each other equally.

You are my life. You're the only thing it would hurt me to lose.

Edward: As long as it makes you happy, I'll be here.
Bella: You're talking about forever, you know.

You'll never catch me betting against Alice.

I'm not coming over anymore if Alice is going to treat me like Guinea Pig Barbie when I do.

Bella: This looks like a horror movie waiting to happen.
Edward: Well, there are more than enough vampires present.
Bella: Do you want me to bolt the doors so you can massacre the unsuspecting townsfolk?
Edward: And where do you fit into that scheme?
Bella: Oh, I'm with the vampires, of course.


In what strange parallel dimension would I ever have gone to prom of my own free will?


ÖVERSÄTTNING:

Bästa Twilight citat från Bella Swan
Har du en multipel personlighetsstörning?
Dumma, glänsande Volvo ägare.
Jag trodde du skulle vara låtsas jag inte existerar, inte irriterande mig till döds.
Dikning är frisk.
Om du någonsin upprepa vad jag säger just nu jag kommer glatt slå dig till döds.
Um, jag ska köra över Tyler Crowley i morgon innan skolan?
Du borde verkligen inte göra det med folk ... blända dem så - hon är nog hyperventilerar i köket just nu.
Du är alltid crabbier när dina ögon är svarta.
Och hur länge har du varit sjutton?
Jag faller ner en hel del när jag kör.
Jag har lite problem med BRIST PÅ SAMMANHANG när jag är runt honom.
Ibland verkar det som om du försöker säga adjö när du säger något annat.
Jag är alldeles vanliga - ja, med undantag för dåliga saker som nära-döden-upplevelser och är så klumpig att jag nästan är handikappad.
Ingen har försökt att göra sig av med mig idag.
Hans ögon gjorde att oskäliga pyrande sak igen.
Inget roligare än en irriterad grizzlybjörn.
Visste de att jag visste? Skulle jag veta att de visste att jag visste, eller inte?
Jag ska göra tvätten i kväll - som borde vara förenat med fara.
Mitt beslut har gjorts före jag någonsin medvetet valt, och jag var fast besluten att se igenom det. Eftersom det fanns inget mer skrämmande för mig, mer olidlig, än tanken på att vända sig bort från honom.
Frysen börjar bli farligt låg på fisk - vi ner till en två, kanske tre år leverera.
Jag är här ... som grovt översatt betyder jag hellre skulle dö än hålla sig borta från dig.
Kommer du att förvandlas till ett slagträ?
Edward: Jag tänkte, medan jag kör ...
Bella: Om inte slå träd, hoppas jag.
Det är en off dag när jag inte får någon berättade för mig hur ätbara jag luktar.
Låt mig få detta rakt - Jag spelade baby seal, eller hur?
Det var väldigt roligt, och det vet du.
Jag behöver en annan människa minut.
Edward: Är det bra? Ärligt talat, ser det inte speciellt aptitretande.
Bella: Ja, det är ingen irriterad Grizzly ...
Jag undertryckte mina inre inställsam vid tanken på Edward och Charlie och ordet pojkvän alla i samma rum vid samma tidpunkt.
Jag tror att jag glömde att andas.
Du är fortfarande väntar på att köra och skrikandet, inte sant?
Edward: Du sa?
Bella: att du är en mycket, mycket skrämmande monster.
Edward: Mycket bättre.
Vampyrer som baseball?
Det visade sig att Charlie hade en aneurysm.
Edward: Nu är exakt vad du oroa dig?
Bella: Ja, hm, slår ett träd - och dör. Och sedan blir sjuka.
Det skulle vara trevligt om jag kunde hitta bara en sak du inte gjorde bättre än alla andra på planeten.
Inte jag smakar så bra som jag lukta?
Jag var inte klar kyssa dig. Tvinga mig inte att komma över.
Bry dig inte om det. Det är bara en crush.
Är du trött på att behöva rädda mig hela tiden?
En man och kvinna måste vara något lika ... som i, kan en av dem inte alltid svepte in och spara den andra. De måste rädda varandra lika.
Du är mitt liv. Du är den enda det skulle skada mig att förlora.
Edward: Så länge det gör dig glad, jag ska vara här.
Bella: Du pratar om evigt, du vet.
Du kommer aldrig att fånga mig satsar mot Alice.
Jag kommer inte över längre om Alice kommer att behandla mig som Guinea Pig Barbie när jag gör.
Bella: Det ser ut som en skräckfilm som väntar på att hända.
Edward: Ja, det finns mer än tillräckligt vampyrer närvarande.
Bella: Vill du att jag ska skruva dörrar så att du kan massakrera de intet ont anande stadsborna?
Edward: Och var passar du in i det systemet?
Bella: Åh, jag är med vampyrer, naturligtvis.
I vilken konstig parallell dimension skulle jag någonsin har gått till balen av egen fri vilja?
Hehehe, blev ett VÄLDIGT långt innlägg :) Men jag hoppas ni gillar det endå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0