Viktiga handlingar - Breaking Dawn

Jag kommer skriva handlingarna i Breakig Dawn, de med fet text är saker som jag tycker är med i filmen (del 1) och de med Kursiv text är sakerna som jag tycker att dom har missat. Rätta mig om jag har fel någonstans :)
Om det dyker upp något med understruken och kursiv text så betyder det att det är saker som jag tycker är EXTRA viktiga, men som jag tycker att dom har missat.
KAPITEL 1
  • Bella känner sig uttittad i sin före-bil
  • Bella ser HAR DU SETT DEN HÄR POJKEN?-lappar på Jacob som fortfarande är försvunnen
  • Bella tänker tillbaka på när hon meddelade Charlie och Renee nyheten om sin förlovning
KAPITEL 2
  • Natten innan bröllopet oroar sig Edward för alla uppofringar som Bella måste göra. Bella är orolig över att snava på brudklänningen och att träffa Tanya och klanen Denali
  • Carlisle förklarar att Denalis mor förintats av Voulturi för att ha skapat ett odödligt barn
KAPITEL 3
  • Bröllopsdagen är här
  • Bella är nervös
  • Edward håller resemålet för smekmånaden hemligt
  • Alice och Rosalie fixar med Bellas smink och frisyr hela dagen
  • Charlie och Renee ger Bella två silverkammar
  • Charlie för Bella ned för trappan (i filmen är dom ute )
KAPITEL 4
  • Bröllopsfesten hålls i trädgården vid skymningen (ni som har sett filmen, är det i skymningen i filmen? Tänkte inte på fall det var det eller inte...)
  • Edward och Bella välkomnar sina gäster
  • Jacob träder fram ur skogen och Edward lämnar Bella och Jacob ifred så att dom får prata
  • Jacob är förfärad över att höra att Bella planerar en "riktig" smekmånad med Edward innan hon blir vampyr, han skar Bella. Edward är omedelbart där.
  • Jacob är redo att döda Edward med Seth och två anda vargar knuffar tillbaka honom in i skogen.
  • Bella samlar sig och går tillbaka till festen
  • Bella tar farväl av Charlie och Renee
Detta var alltså de kapitel 1 - 4 i BREAKING DAWN! I morgon blir det kap 5 - 8 (om inte kapitlerna är för långa)

Makenzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0